Een jonge vrouw erft een spookachtig hotel in Louisiana. Ondanks de waarschuwingen van een blinde vrouw, beseft ze niet dat in het hotel, dat destijds werd gebouwd op de Zeven Poorten van de Hel, zombies op zoek zijn naar slachtoffers die ze voor eeuwig kunnen verdoemen.Fulci was een groot vakman en een groot sarcast; deze film getuigt van beide. Hij liet zich inspireren door Dario Argento’s Inferno en George Romero’s Zombi en laat geen enkel effect uit het gore-genre onbenut. Een duivels tempo, sadisme en ironie zijn de karakteristieken van Fulci’s horrorfilms, waarmee hij in de jaren tachtig veel succes oogstte, net als twintig jaar eerder met zijn komedies. Quentin Tarrantino zei onlangs in een interview dat L’aldilà voor hem een van de fraaiste uitbeeldingen van de hel is. (SdC)