Fibra óptica
Fibra óptica is een liefdesgeschiedenis en een thriller in een. De moord op een belangrjk vakbondsleider lijkt in eerste instantie op een 'gewone' crime passionel, maar blijkt het begin van de ontdekking van een zwart geldcircuit. Marco Antonio, een werkeloze journalist, wordt gevraagd een exclusief verhaal over de misdaad te schrijven. Magaña, een middelmatige advocaat, wordt heimelijk ingehuurd om Claudia Jimenez, die van de misdaad beschuldigd wordt, te verdedigen. Beiden worden geleid door 'de stem', de stem die adviezen geeft, spioneert, en bevelen commandeert via de digitale snelweg. Beiden werken aan hun zaak, en komen er langzaam achter dat ze gevangen zitten in een machtsspelletje dat demonstreert dat hun parallelle lijnen van onderzoek gedoemd zijn nooit samen zullen komen.De titel staat voor het hedendaagse Mexico Stad, en is een weerspiegeling van de socio-politieke situatie en de gevolgen daarvan voor de plaatselijke bevolking. De film probeert het overduidelijke, maar tegelijkertijd ongrijpbare machtsmisbruik in een moderne Latijns-Amerikaanse 'politie'-staat aan de kaak te stellen. Een film over kleine intriges en politieke misdaad, waarin mensen gemanipuleerd worden door elektronische middelen in een van de grootste steden van de wereld.In Fibra óptica zien we een Mexico, waarin de uitbarsting van digitale technologie in de jaren negentig een monsterverbond is aangegaan met de Latijns-Amerikaanse corruptie in het leven van alledag.