Een vrouw zit in bad, en leest Batailles Histoire de l’oeil. De tekst roept fantasieën bij haar op. Ze wordt het object van het loerende verhaal, en door een waas van bloed, tranen en urine kijkt het oog van de vagina in de spiegel naar zichzelf.