Het verhaal speelt in 1979 in Kazachstan, dat toen nog deel uitmaakte van de Sovjet-Unie. Drie jongens, de autochtone Karim, de joodse Jacob en de Rus Valera, zitten samen op de middelbare school en wonen in de miljoenenstad Alma Ata. Drie rebellen en tegelijkertijd gewone leerlingen. Na de laatste schooldag gaan ze feestvieren, glippen de bar van de schaatsbaan in en stelen een elektrische gitaar. Als de stiefvader van Valera, met wie hij een slechte verhouding heeft, in Valera’s kamer de gitaar ontdekt, belt hij de politie. De agenten nemen Valera mee, denken dat hij lid is van een bende en slaan hem in elkaar. Karim en Jacob komen erachter dat hun kameraad door zijn stiefvader verraden is, en zinnen op wraak. Onbedoeld resulteert dit in de dood van Valera’s stiefvader. Een zwaargewonde Valera wordt door de politie de straat op getrapt. Hij zoekt onderdak bij Karim en Jacob, die hem onderbrengen op een zolder, maar niet goed weten hoe ze hem moeten behandelen. Ze gaan op zoek naar pijnstillers en vinden die bij drugdealers. Valera lijkt het niet lang meer vol te houden.Het festival vertoonde ook de beide eerdere speelfilms van Amir Karakulov: Razluchnitsa (1991), die vrijwel zonder woorden een onmogelijke driehoeksverhouding beschreef, en The Doves’ Bell-Ringer (1994) waarin het primaat opnieuw bij het poëtische beeld lag. Ook Last Holiday beschrijft het harde, soms onbegrijpelijke bestaan in de Kazakse hoofdstad in sfeervolle, sobere beelden.