Cynisch zou je deze soms schokkende videofilm kunnen omschrijven als het gevolg van een geluk bij een ongeluk. De jonge filmmaker Cyrus Frisch verloor met de dood van Hans Saaltink een vriend, een leermeester en een buurman. Het toeval wilde dat Frisch en zijn camera ter plaatse waren bij de meest tragisch-hilarische momenten. (GjZ) (Zie ook de hommage Hans Saaltink, elders in de catalogus.)