Johan van der Keuken: ‘Van een groot aantal shots van Amsterdam Global Village hebben we de eindjes bewaard: de camera verlaat het onderwerp en zwenkt weg naar de geluidvrouw, die snel een klap op de microfoon geeft. Die klappen worden later in de montage de referenties voor de synchroniciteit van beeld en geluid. Deze film is de ritmische reeks van die klappen, waarin toch weer iets van een vertelling zichtbaar wordt.’