Documentaire over de vroeg gestorven vader van de filmmaakster, de bioloog Dick Hillenius, om de herinnering aan hem levend te houden. Ze bezocht Hillenius’ echtgenote, broer, de biologe Annie Zuiderwijk en Leo Vroman, dichter-bioloog te New York.