Xích Lô
Na zijn stijlvolle, in de studio opgenomen debuutfilm L'odeur de la papaye verte, verrast Tran Anh Hung met een even stijlvolle maar levendige tweede film, die geheel op locatie in Ho Chi Minh stad is opgenomen. Hoofdpersoon is een achttienjarige riksja-fietser, een wees die alleen door keihard te werken in zijn bestaan kan voorzien. Op een kwade dag maakt een straatbende hem zijn riksja afhandig. Hij moet dit verlies aan zijn bazin vergoeden. Om aan geld te komen begeeft hij zich eerst aarzelend en later met volle overgave op het criminele pad. Hij wordt opgenomen in de gangsterbende van 'de dichter' (een rol van de Hongkong-ster Tony Leung Chiu-wai). Zijn mooie zus (een rol van Tran Nu Yên Khê, de vrouw van de regisseur) blijkt zich voor 'de dichter' te prostitueren.