Postchi
Soort parabel waarvoor Mehrjui zich vrijelijk baseerde op Woyzeck van Georg Büchner. Taghi is de Woyzeck van Mehrjui. Hij is postbode, maar kan met zijn magere loon niet in zijn bestaan voorzien. Daarom verzamelt hij tevens kruiden voor de dierenarts en werkt hij als bediende van een alcoholische schapenfokker. Verder speelt hij verwoed mee in de nationale loterij, hetgeen zijn obsessie voor getallen versterkt. Taghi heeft een mooie vrouw, maar is impotent. De dierenarts probeert hem met behulp van door Taghi zelf gezochte kruiden te genezen, maar als genezing uitblijft brokkelt Taghi's wereldje verder af. De dierenarts wordt gearresteerd omdat hij zich met het genezen van mensen inlaat en de schapenfokker wordt door zijn neef gedwongen varkens te gaan houden. Taghi vlucht het bos in. Als hij door zijn vrouw wordt gevonden pleegt hij een fatale daad.