Sitikali, een stad in de Sahel, zucht onder de dictatoriale Guimba en zijn dwergzoon Janguiné. Kani is sinds haar geboorte met Janguiné verloofd. Om hun band te symboliseren werd er een koord om de pols van de pasgeborene gebonden. Als Kani een mooie, begerenswaardige jonge vrouw is geworden, durft niemand haar te benaderen uit angst voor Guimba. Op een dag bezoekt Janguiné Kani en wordt verliefd op haar moeder Meya. Als zij weigert te scheiden verbant Guimba haar wettige echtgenoot Mambi, die onderduikt in het dorp van de jagers. Siriman Keita, een van de jagers, belegert de stad. Hij en Guimba moeten het uitvechten… De epische en mythologische adem van het verhaal, het gevoel voor ironie en de botsing tussen het seksuele en het politieke vormen de kracht en de inspiratie van de film.