In het begin van de film wordt er een stad gebombardeerd om een eind te maken aan een algemene staking. Uit de ruïnes verschijnen drie guerrilleros: een Arbeidster, een Priester en een Student. Het Establishment (de VS, een Zakenman en een Vakbondsleider) bevecht het drietal met alle mogelijke wapenen. Iedere groep vecht met zijn eigen middelen en tactieken. Twee andere personages, de Kunstenaar en de Middenklasse-Burger, proberen het lijf te redden door zich in de omstandigheden te schikken. Deze sterk politiek gemotiveerde, metaforische film werd, omdat de regisseur wilde ontsnappen aan de ‘corrupte conventies’ van de Hollywood-film, ‘precies zo slecht als we hadden gehoopt’: ‘de afschuwelijkste acteerstijlen, de ergste breuken in de verhaallijn en een montage die kiest voor de slechtste schnitts.’ (Ludueña).