Op een stormachtige avond ontmoet een arme muziekstudent (Xie Xian) een beroemde danseres (Siao Fong Fong). In één nacht componeert hij voor haar de musical van haar dromen: A Purple Stormy Night. De leiding van haar dansgezelschap is verdeeld over de musical, maar de danseres weet alle twijfels weg te nemen en de musical wordt inderdaad een groot succes. De student en de danseres worden verliefd op elkaar, maar het geluk kent zijn schaduwzijden: gecorrumpeerd door het succes maken ze van de volgende musical een oppervlakkige. toont de gevaarlijke invloed die de commercie kan hebben op artistieke integriteit en handelt verder over thema’s als liefde en vriendschap, de relatie tussen kunst en leven en het conflict tussen rijk en arm.