Tegen de achtergrond van het wereldkampioenschap voetbal ging de filmmaker op zoek naar talentvolle voetballertjes in de sloppenwijken (favela’s) van Rio de Janeiro. De film concentreert zich op de vriendjes Anselmo en Leonardo, beiden elf jaar, die samen bij een lokale club spelen. Ze zijn onafscheidelijk totdat hun ambities serieus worden genomen.