Münchhausen
Deze bijzondere versie van Josef von Baky's befaamde interpretatie van de fantastische avonturen van Baron von Münchhausen wordt vertoond als eerbetoon aan de activiteiten van Jürgen Labenski. Ruim 25 jaar heeft Labenski voor de Duitse televisie (ZDF) vele belangwekkende historische films toegankelijk gemaakt voor een breed publiek. De oorspronkelijke is een produkt van de propagandamachine van het Derde Rijk. Ter gelegenheid van het 25-jarige jubileum van de Ufa in 1943, wenste propandaminister Goebbels dat er een grootse kleurenfilm zou worden geproduceerd die zich zou kunnen meten met de pracht en praal uit Hollywood. In 1978 werd een gerestaureerde versie van de film gepresenteerd op het festival van Cannes, die echter nog veel lacunes bevatte ten opzichte van de oorspronkelijke. Labenski spande zich in voor het vervaardigen van een versie met de ontbrekende scènes. Helaas ontbraken de middelen voor het maken van een filmkopie zodat deze versie alleen als video bestaat. Al jaren werkt de Friedrich Wilhelm Murnau Stiftung aan de definitieve lange versie als filmkopie, maar voor het festival was deze helaas nog niet beschikbaar.