Heftig portret van een verwarde vriendschap; twee jongens vinden elkaar in een combinatie van heldenverering en agressie. Hsiao Kang verzuimt een op handen zijnde toelatingsexamen te doen. In plaats daarvan zwerft hij doelloos door de straten van Taipei en ontmoet Ah Tze, een jeugdige delinquent die zijn dagen doorbrengt met videospelletjes en met zijn motor waarmee hij door de stad scheurt. Hij heeft altijd een kettingslot bij zich, dat hij zonder aarzeling gebruikt als mensen hem irriteren. Hsiao Kang herinnert zich nog al te goed dat Ah Tze niet lang geleden zijn vaders taxi beschadigd heeft. Hij volgt Ah Tze en wanneer die met een meisje in een hotel verdwijnt, vernielt Hsiao de door Ah Tze zo geliefde motor.Ten slotte realiseert Ah Tze zich dat het met zijn leven de verkeerde kant op gaat: zijn beste vriend is door een stel gangsters in elkaar geslagen en hij beseft dat hij verliefd is geworden op de vriendin van zijn broer. Hsiao Kang op zijn beurt, wordt het huis uitgegooid door zijn vader als die ontdekt dat hij zijn examen niet heeft gemaakt.Rebels of the neon god heeft een sterke homo-erotische ondertoon en is met gevoel voor humor – ironie – gemaakt. Dankzij het sierlijke camerawerk wordt het grauwe Taipei een mooie stad en de sfeervolle, mysterieuze gitaarmuziek intensiveert de dramatische werking van de film.’Of all the hundreds of movies that have tried to get inside the unguided-missile minds of lonely young men in crumbling inner cities, Rebels of the Neon God strikes me as the truest and most tender’, aldus Tony Rayns in de catalogus van het filmfestival van Vancouver.