Homemolens
Bob Visser: ‘Mijn home film bestaat uit de opnamen die mijn vader zo’n vijfentwintig jaar geleden in mijn geboorte¡dorp in Zeeland maakte. Pas in het bezit van een super8 camera maakte hij de ultieme Hollandse home movie. Hij filmde alle molens in een straal van tien kilometer rond zijn huis. En dat zijn er heel wat want bijna in iedere tuin in mijn dorp stond in die dagen (en nog steeds eigenlijk) een zelfgemaakte molen te pronken.’ Bob Visser regisseerde een groot aantal televisieprogram¡ma’s voor de VPRO en maakte in 1983 zijn speelfilmdebuut, Het veld van eer.