Li Kansheng, de hoofdrolspeler uit Tsai’s Rebels, is in Boys een jonge delinquent. Hij chanteert een jongetje uit een keurig middenklasse-gezin en dwingt hem steeds grotere hoe¡Üveelheden ‘beschermgeld’ te betalen. Hij is het prototype van een door zijn ouders verwaarloosd kind en hij heeft geleerd zijn mannetje te staan in de ruige buurten van de stad. De ouders van zijn slachtoffertje hebben het te druk met het luisteren naar Lieder om de problemen van hun kind zelfs maar te herkennen.Tsai portretteert de twee uiteenlopende gezinnen, maar het is duidelijk dat zijn hart bij de kinderen ligt: hij schildert hun leven op school, in de speelhallen, de snackbars en de eenzame slaapkamers en doet dat zonder een greintje valsheid of dweperigheid. De prestaties die Tsai zijn acteurs, meest amateurs, laat leveren, zijn een ander opvallend kenmerk van Boys.