Episode uit het leven van de achttiende-eeuwse Nederlandse verlichte schrijfster en componiste. Ook als getrouwde vrouw onderhoudt zij een openhartige correspondentie, met onder anderen Benjamin Constant. Digna Sinke(1949) studeerde aan de filmacademie en heeft sindsdien de praktijk van het filmmaken van veel kanten leren kennen. Haar speelfilmdebuut De stille oceaan (1974) draaide in het competitieprogramma van Berlijn.