Een ingenieuze en satirische videoverbeelding over liefdesrituelen. De video is gemaakt naar aanleiding van een opdracht van het videomagazine Time-code. Het thema van de opdracht was: ‘the rituals of love’. Een van de voorwaarden was dat er geen dialogen mochten worden gebruikt. Dat is door Trividic opgevangen door het gebruik van zeer grafische tussentitels.Trividic nam het woord ritueel letterlijk en plaatste de handeling in een achttiende eeuws klooster, Kaufbeuren in Beieren. Een jonge non, zuster Crescance, krijgt een visioen van de Heilige Geest in de gedaante van een mooie jonge man. Het klooster raakt in opwinding. De moederoverste geeft de opdracht tot het maken van een portret van de Heilige Geest naar het visioen van Crescance. Het portret bevat uiteindelijk een beeld van een glorieuze naakte jongeman. Opnieuw opwinding, maar nu ook schandaal in het klooster. Het is duidelijk dat zuster Crescance de aardse en de hemelse liefde heeft verward, dat ze geen onderscheid tussen de liefde heeft kunnen maken. Crescance wordt ervan verdacht onder invloed vande duivel te staan en vanuit Rome komt de opdracht om het schilderij te vernietigen.Trividic constateerde dat in veel talen maar één woord bestaat voor de liefde, zowel die voor God als de seksuele liefde; de versmelting van de twee zeer verschillende begrippen vormde de basis van deze video, die gebruik maakt van alle moderne videotechnieken en in zijn stijl verwant is aan de videoclip.