Goodbye, Boys!
Goodbye, Boys! speelt zich af aan de vooravond van de Tweede Wereldoorlog. We zien idylissche beelden van drie vrienden, die gelukkige momenten beleven in de stralende zon aan de Zwarte Zee: ontblote bovenlichamen van levenslustige jongens die met vriendinnetjes stoeien op het strand en boordevol plannen zijn voor de toekomst. Beelden van alledaagse gebeurtenissen, terloops gefilmd, zonder een verhaal te willen vertellen.
Als er al sprake is van een verhaal, dan is dat de dreigende verstoring van het geluk van de jongens, zoals de geschiedenis inmiddels heeft geleerd. Binnen afzienbare tijd zullen zij de uniformen dragen van het Sovjet-leger in de strijd tegen het nazisme. Kalik maakt in deze film gebruik van authentieke journaalbeelden, waarmee hij een aangrijpend contrast weet the creëren tussen de levensvreugde van de jongeren en het dreigende oorlogsgeweld.