Fassbinder bracht een ode aan zijn filmheld Douglas Sirk met deze aangrijpende variant op diens All That Heaven Allows uit 1955. Een schoonmaakster van in de zestig (Brigitte Mira) ontmoet een veel jongere gastarbeider (El Hedi ben Salem) in een bar. Ze worden verliefd, tot hun eigen verbazing – en tot schok van hun families, collega’s en drinkmaatjes. De buren beginnen te kletsen en Emmi’s kinderen schamen zich. Sociale druk en vooroordelen drijven het stel steeds verder uit elkaar. Fassbinder gebruikt vakkundig de emotionele kracht van klassiek Hollywoodmelodrama om raciale spanningen in de Duitse samenleving bloot te leggen. Het is niet moeilijk om te zien hoe relevant zijn film nog steeds is.