For the Sake of Calmness
Hoe visualiseer je een vormeloos idee dat zo abstract is dat het haast obscuur wordt? In de verstilde beelden van de tableau vivants is de verstikkende, geladen sfeer om te snijden. Een verontrustende soundtrack voegt een derde dimensie toe. Newsha Tavakolian voelt zich afgesneden van de echte wereld maar wordt er tegelijkertijd pijnlijk door beïnvloed. Een experimentele kijk op een realiteit die maandelijks wordt verstoord door de emotionele rollercoaster van PMS (premenstrueel syndroom).