In deze inventieve, knotsgekke variatie op de Orpheusmythe arriveert een jonge vrouw in de Tibetaanse hoofdstad Lhasa. Als pelgrim, zegt ze, maar eigenlijk weet ze niet goed waarom ze hier is. De pijn van een verlies heeft haar naar Lhasa gebracht en ze weet zich met die pijn nog geen raad.
Wat haar plan ook was, alles verandert wanneer ze in het restaurant van haar hotel een kreeft in een veel te klein aquarium ziet. Het is een heilige kreeft, verzekert de bediening. Een kreeft die alleen gedijt in het licht van de vuurtoren van het eiland Ming, ver weg aan zee, maar nu opgesloten zit in een bak water. Nog voor de andere gasten van het hotel wakker zijn, heeft ze de auto van een taxichauffeur gekocht voor de lange reis naar Ming.
Dromen, hallucinaties en herinneringen in een nachtelijk zwembad maken geleidelijk duidelijk wat de ware aard is van haar bedevaart naar zee. Misschien kan ze de pijn van haar verlies wegslepen voor de poorten van de hel en de vrijheid geven. Misschien wil ze het leven weer in haar gezicht voelen waaien na de stilte en de dood van de afgelopen maanden. Bipolar is een roadmovie met westernaccenten in contrastrijk zwart-wit en een carnaval van bizarre verschijningen, die de jonge vrouw langzaam terugvoeren naar de realiteit. Hoe vreemd die ook is.