Net als bij hun vorige kortfilm deden de Quay Brothers beroep op de romanschrijver Felisberto Hernandez. Gedraaid op 35mm en vooruitgestuwd door de indrukwekkende muziek van Michèle Bokanowski roepen ze een intens drama op vol jaloezie, verraad en moord, met in het epicentrum een etaleur’s obsessie voor een levensechte pop.