Ooit bestond het leven van Corsicaanse boeren niet alleen uit werk, dieren en grond. Ook dromen, signalen, visioenen en geesten maakten er deel van uit. L’ultimo sognu combineert tekst, muziek, documentaire beelden en intrigerende archiefopnames tot een mysterieuze film die de tijd overstijgt.