Nachtdienst na nachtdienst kruipt de gruwel van deze Argentijnse ziekenhuisthriller dichterbij. De ervaren verpleger Marcos doet zijn werk goed, maar verbergt een geheim. Soms, als patiënten lijden en er geen zicht is op verbetering van hun situatie, pleegt hij euthanasie. Aan de rust waarmee hij het doet, zie je dat deze praktijk al enige tijd aan de gang is, en dat hij ermee wegkomt. Tegelijk houdt hij van zijn patiënten.
Alles komt onder spanning te staan wanneer de jonge, knappe verpleger Gabriel op de afdeling komt werken. Hij palmt alle medewerkers in, maar Marcos wantrouwt de vlot babbelende nieuwkomer. Zijn vrees wordt bewaarheid als hij ontdekt dat Gabriel óók levens beëindigt, zij het met een ander, meer sinister motief. Hoe kan Marcos deze horror aan het licht brengen zonder zichzelf te ontmaskeren? Met veel blauw- en groentinten illustreert regisseur Martin Kraut het duistere handelen van de mannen.