Goud
Topturner David Wristers maakt zijn acteerdebuut als de jonge turner Timo, die traint voor het WK. Zijn ultieme droom is goud te winnen op de Olympische Spelen. Daarin wordt hij begeleid door zijn veeleisende vader Ward − zelf ooit een talentvol turner, maar na een auto-ongeluk gekluisterd aan een rolstoel. Timo heeft op zijn beurt de zorg voor zijn vader op zich genomen.
Als Timo de iets oudere fysiotherapeut Irene leert kennen, brengen heftige gevoelens zijn toewijding aan de sport in gevaar. Hij maakt zich ook meer los van zijn vader en begint vragen te stellen over zijn afwezige moeder. Waarom is zij weggegaan en wordt er nooit meer over haar gepraat?
Camera en geluid volgen Timo dicht op de huid bij diens coming of age. Goud gaat over de fysieke en mentale intensiteit van topsport − maar bovenal over het ontluikende, hevige gevoelsleven van de jonge sporter.