Dreamlife
In de jaren zestig, op het hoogtepunt van de ruimterace, ging de 23-jarige Franse geoloog Michel Siffre voor twee maanden ondergronds leven in een grot. Siffre onderzocht hoe het menselijk lichaam reageert op extreem lange isolatie in een beperkte ruimte, en hoe onze slaapcyclus omgaat met de afwezigheid van daglicht. Tussen 1962 en 1972 ondernam Siffre zo diverse expedities, waarvoor hij soms tot 150 dagen ondergronds verbleef.
Geïnspireerd door dit ware verhaal voegt Dreamlife een aantal fictieve elementen toe om het ontstaan van kunst te onderzoeken, alsook de ontwikkeling van bewustzijn en de ervaring van het menselijke lichaam in een onmenselijke omgeving. Deze eerste speelfilm is voor beeldend kunstenaar Moti tegelijk een verdere uitwerking van hem vertrouwde thema's en stilistisch een avontuurlijke sprong voorwaarts. Een krankzinnige trip.