Death Inhabits at Night
Vettig haar, een doorgroefd en ongeschoren gezicht, een walm van alcohol om hem heen. Het kan Raúl allemaal niks meer schelen. Terwijl in de openingsscène van Death Inhabits at Night een bovenbuurman zijn eigen dood tegemoet springt, schenkt de werkloze schrijver nog een glas goedkope wijn in. Zijn vriendin is duidelijk meer ontsteld door het incident. Niet veel later vindt ze een briefje bij de deur over achterstallige huur en mogelijke uitzetting. Raúl haalt zijn schouders op en stelt voor om terug naar bed te gaan. Maar al die achteloosheid verandert na een ontmoeting met een jong, gekweld meisje.
Het elegante, romantische en mistroostige debuut Death Inhabits at Night, gebaseerd op werk van Charles Bukowski, speelt zich af aan de groezelige onderkant van de maatschappij. Steevast van een afstandje gefilmd, hangen personages rond in vervallen hotelkamers en uitgeleefde cafés. Vol weemoed, maar ook wederzijdse herkenning. Een voorzichtige zoektocht naar zielsverwantschap in een wereld vol zelfdestructie.