Wanneer Emma’s vader vertelt dat hij voortaan als vrouw door het leven wil gaan, is zijn jongste dochter totaal uit het lood geslagen. Thomas verandert daarna razendsnel in Agnete: een vrouw met zwierige jurken die opeens niet meer van voetbal lijkt te houden. Wie is deze nieuwe vader? Kan Emma deze Agnete überhaupt nog zo noemen?
Omdat debuterend speelfilmregisseur Malou Reymann zelf opgroeide met een vader die transvrouw werd, weet ze feilloos hoe kinderen zo’n complexe verandering kunnen ervaren. Het veilige gezinsleven komt op losse schroeven te staan en de hechte vader-dochterband verandert onherroepelijk. Daarom vertelt ze dit drama vanuit het perspectief van prepuber Emma. Hoe gaat dit gevoelige meisje om met verwarring, verdriet en woede? En hoe geef je als gezin een nieuwe relatie met elkaar vorm terwijl de buitenwereld argwanend meekijkt? Tussen intieme, tere en hartverscheurende momenten door schetsen herkenbare oude homevideo’s het jonge gezin in ogenschijnlijk simpeler tijden.
Negen nieuwe films, gepresenteerd aan een cinefiele publieksjury. De winnaar krijgt een Nederlandse bioscooprelease en wordt uitgezonden door de VPRO.