Idealistische theatermaker ontdekt dat niet iedereen herinnerd wil worden aan de Roemeense aftrap van de Holocaust.
Maanden geleden hadden ze al weg moeten zijn. Maar het moederbedrijf ging failliet en nu dobbert hun vissersschip al twee maanden werkeloos voor de kust van de Peruaanse havenstad Chimbote. Het grootste deel van de bemanning is inmiddels vertrokken, maar Krystof, zijn jongere broer en de kapitein hebben geen geld om terug te reizen naar Rusland. Steeds vaker verplaatsen ze zich van het schip naar de wal, waar ze liefdevol worden opgevangen door de eigenaresse van een lokaal restaurant.
Met een trefzekere stijl verandert scenarist/regisseur Miguel Ángel Moulet de beproeving van de drie mannen in iets groters. Zonder dat hij die vergelijking opdringt, ontwaren we de contouren van een wereldwijde diaspora, van het leger van ontheemden dat over de wereld zwerft op zoek naar een plek om te overleven. Wat is na verloop van tijd nog het thuis van deze mannen? Zullen ze hier aarden of blijven ze moeite doen om naar huis te gaan?