Sheena667
Het Russische stel Olya en Vadim hebben grootse plannen: ze willen naar Duitsland reizen om daar een tweedehands sleepwagen te kopen. Nachtenlang speurt Vadim op het internet naar het voertuig dat het best geschikt is voor hun autogarage. Inkomsten haalt hij nu alleen uit verongelukte Lada’s die buiten het dorp op een bedrieglijke weg de berm in rijden. Deze 'weg des doods' staat symbool voor de plek waar Olya en Vadim wonen: niemandsland Rusland, dat nooit een goede verbinding heeft gevonden met de rest van de wereld. De logica van dit wereldje slaat op hol wanneer Vadim online 'per ongeluk' in contact komt een webcammeisje uit Georgia. Om de daaropvolgende verwarringen te illustreren: het is Vadim niet gelijk duidelijk of ze uit Georgië of uit Georgia, VS komt, al maakt het hem niet zoveel uit. Hij wordt hopeloos verliefd op deze jonge vrouw die hij nog nooit in levende lijve heeft gezien.
Opgeknipt in korte, komische hoofdstukken met ironische titels benadrukt Sheena667 de toenemende vervreemding van Vadim met zijn oorspronkelijke omgeving. Hij zit met zijn hoofd in de cloud, terwijl het echte leven om hem heen verdergaat, ook zonder hem. Debuterend regisseur Grigory Dobrygin verbeeldt Vadims gedoemde romance met een dosis ironie en absurdisme. Al schuilt onder het komische oppervlak een tragisch verhaal van een man die totaal niet voorbereid is op de onpersoonlijke, geld slurpende werking van globalisering en de daarbij behorende interneteconomie.