Gloria Bell
Sebastián Lelio maakte na zijn Oscarwinnende Una mujer fantástica en Disobedience een shot-for-shot remake van zijn eigen Chileense film Gloria (2013). Na actrice Paulina García is het nu de sprankelende Julianne Moore die indruk maakt als de gescheiden Gloria Bell, een onafhankelijke vrouw van in de vijftig. Overdag is ze druk met haar baan en kersverse kleinkind, ’s avonds staat ze graag op de dansvloer in vrijgezellenclubs. Totdat ze een ongemakkelijke romance begint met een man die ze aan de bar oppikt (een kwetsbare John Turturro) en de zorgvuldige balans in haar leven verstoord raakt.
We zien Gloria vooral in alledaagse situaties, ontspannen samen met zichzelf, in de auto meezingend met Olivia Newton-John. Maar met de liefdesaffaire komen ook de pijnlijke momenten, zoals tijdens een desastreus verlopen tripje naar Las Vegas. Hoewel Gloria dapper koers probeert te houden in haar leven, vangen we soms een glimp op van een diepere tristesse.