Soms is de houdbaarheidsdatum van een gezin gewoon verstreken, ook in Azerbeidzjan. Zoon Machmud zoekt koortsachtig naar een eigen woning; zijn moeder Fidan verlangt na jaren dienstbaarheid aan het gezin ruimte voor haar eigen leven; en vader Samir wil het liefst met rust gelaten worden. Drie vrije geesten die om elkaar heen draaien en de onderlinge wrevel zo veel mogelijk negeren. Maar wanneer een dagje naar het strand uitloopt op een dramatische gebeurtenis, worden al die kleine scheurtjes pijnlijk duidelijk.
De Azerbeidzjaanse regisseur Elmar Imanov leerde het filmmaken in Duitsland en je zou het een kleine hommage kunnen noemen dat hij zijn debuut opent met een melancholische coverversie van Nena's 99 Luftballons. Imanov tekent met dit gezin een scherpe metafoor voor wat er kan gebeuren als onafhankelijkheid het enige doel wordt. Een dekmantel waarachter zich vervreemding en een gebrek aan onderling begrip verbergen.