De charismatische Stijn is een tot moslim bekeerde Belg uit Aalst. In korte scènes, vaak van dichtbij gefilmd, volgen we hem naar plekken uit het Aalst van zijn jeugd. Deze katholieke stad, waar de textielindustrie steeds minder de dienst uitmaakt en waar de bekering tot de islam gevoelig ligt, is in verstilde, waterige beelden vastgelegd. Scènes herhalen zich, alsof regisseur Omar A. Chowdhury nog duidelijker wil laten voelen dat film een constructie is, die verschillende lagen binnen een verhaal vangt. Wat is feit en wat is fictie in dit verhaal?
In zijn films zoekt Chowdhury naar iets wat hij zelf verloren denkt te zijn. Vaak maakt hij daarbij gebruik van vertelstructuren die de grens tussen feit en fictie laten wegvallen. Hij laat zo onze instabiele en onzekere relatie tot het verleden zien – wie we kunnen vertrouwen en waar kunst geacht wordt te stoppen.