Rubén Beltrán, de mythische ‘Viking’ uit de titel, ís de film. Beltrán zelf is een fictief spel, niet een personage dat door hem wordt gespeeld; evenzo presenteert het verhaal een feitenrelaas over een tijdperk en een sociale groep. Deze effectieve cirkelredenering tussen fictie en realiteit komt naar voren in een scène waarin Beltrán naar zichzelf kijkt in een documentaire van Campusano over gemeenschappen.
Motor- en wapenliefhebber Aguirre, die gescheiden is van zijn vrouw en dat niet achter zich kan laten, betreedt de wereld van Vikingo. Een wereld die geregeerd wordt door de mores van trouw en verantwoordelijkheid, wat doet denken aan een goede western. Maar de hechte groep van Vikingo en zijn bikers staat op het punt uiteen te vallen door verschillende loyaliteiten en gedragscodes. Dat leidt tot een onvermijdelijke confrontatie.