The Wonderful Kingdom of Papa Alaev
Het begint als een sprookje: een supergetalenteerd Tadzjieks jongetje groeit uit tot een muzikale held en leider van zijn eigen familieorkest. In Israël, waar de familie na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie genoeglijk onder één dak woont, repeteren en musiceren ze samen: (groot)vader Alajev, zijn vrouw en (klein)kinderen.
De filmmakers volgen het gezelschap thuis en op tournee, en tonen naast spetterende optredens en gezellige familiediners ook de minder fraaie kanten van het succesverhaal. Papa Alajev blijkt een despoot die zich met alles en iedereen bemoeit, en onvoorwaardelijke trouw eist. Ook de vrouwen van de familie moeten hun plaats kennen: thuis, bij de kinderen. Maar niet iedereen schikt zich zonder meer in Alajevs wetten en grillen, en sommigen volgen – papa’s toorn ten spijt – hun eigen pad. Dat is dan wel een pad dat altijd begeleid wordt door de opzwepende muziek die deel uitmaakt van hun erfenis.