In mei 2014 worden twee ongewapende Palestijnse tieners op de West Bank gedood door Israëlische soldaten. Abu Hamdan maakte een audioanalyse om te achterhalen of er rubberen of dodelijke kogels werden gebruikt. Het geluid van de schoten staat centraal in een film waarin geen schot te horen is. Via tekst en beeld versterkt Rubber Coated Steel de denderende stilte van tot zwijgen gebrachte slachtoffers en bevraagt het de manier waarop rechten vandaag de dag worden gehoord.