Drie vrouwen wegen hun politieke idealen en persoonlijke leven tegen elkaar af terwijl ze betrokken zijn bij harde onderhandelingen rond de mijnbouw op het voor de Canadese kust gelegen Besco. Dit zelfstandige maar noodlijdende fictieve eilandstaatje heeft zijn hoop gevestigd op de winning van het daar ontdekte ijzererts. Maar wie gaat daarvan profiteren? De bevolking van Besco of de brutale Canadese mijnexploitant? De verwijzing naar werkelijk bestaande politiek-economische verhoudingen op het wereldtoneel zal niemand ontgaan.
Terwijl de standpunten in dit satirisch getinte drama zich verharden, raakt Félixe, het jongste lid van de Canadese regeringsdelegatie, steeds verder gedesillusioneerd omdat ze het bevel krijgt haar mond te houden. Danielle, de zelfverzekerd optredende president van het eiland, vraagt zich af of ze er ook nog voor haar kinderen kan zijn. Intussen worstelt de Amerikaanse mediator Emily ver van huis met haar huwelijkscrisis en ziet tegelijkertijd hoe de partijen die ze bij elkaar moet brengen juist verder uit elkaar drijven.