De Prelinger Archives zijn een toevluchtsoord voor kunstenaars, activisten, onderzoekers en lezers. Het is een bron voor filmmakers uit de hele wereld (zie bv. The Future of Work and Death (2016), die dit jaar op IFFR draait). In de afgelopen tien jaar heeft Prelinger ook eigen compilaties gedestilleerd uit zijn archief, meestal in de vorm van stadsgeschiedenisfilms. Die zijn geleidelijk verwijderd geraakt van het tonen van verdwenen stadslandschappen en richten zich nu meer op het verbinden van locaties met mythes en sociale relaties.
De onderliggende strategie van compilaties als Lost Landscapes of San Francisco en No More Road Trips? is dat de soundtrack gemaakt wordt door het publiek. Doordat hen gevraagd wordt plekken te identificeren, vragen te stellen en met elkaar in gesprek te gaan, wordt elke vertoning een ontmoetingsplek. Omdat het materiaal van het nieuwe project deels bedoeld was als achtergrond bij Hollywoodfilms presenteert Prelinger zijn nieuwe werk heel toepasselijk als achtergrondprojectie.
Dagelijks om 16:00 uur (met uitzondering van 29, 30 en 31 januari) wordt Lost Landscapes of Los Angeles begeleid door live muziekimprovisatie door het CODARTS Composers Ensemble (CCE). CCE wordt gedirigeerd door componist Josué Amador en bestaat uit een groep jonge performers met verschillende muzikale achtergronden en stijlen. Hun samenspel resulteert in een rijk en uniek geluid.