De Syrische fotograaf Issa Touma reist regelmatig vanuit Europa naar zijn geboortestad Aleppo. Hij bezoekt zijn familie, vrienden en studenten die er nog steeds wonen, maar ziet het vooral als zijn plicht om de kunst van het overleven tijdens een van de grootste menselijke drama’s in de recente geschiedenis te tonen.