Stop Acting Now
Ter afsluiting van hun maatschappelijk geëngageerde project The New Forest maakte het Rotterdamse theatercollectief Wunderbaum een film waarin de groep stopt met acteren en overgaat tot écht handelen. In deze film volgen we de verwoede pogingen van de acteurs om de wereld radicaal te veranderen.
Zo begint Maartje een groepering genaamd De Basisoptimisten en probeert ze een gezin met schulden te helpen, terwijl Marleen naar Japans voorbeeld een Tranenbar opent in de strijd tegen onze stressvolle positiviteitscultuur. Matijs ontwikkelt een stadstuinier-app en gaat naarstig op zoek naar grote investeerders, terwijl Walter meer heil ziet in radicale acties. Wine krijgt een kind en denkt dat volledige toewijding de beste investering in de toekomst is.
De regie van Stop Acting Now is in handen van Mijke de Jong, die met haar vorige film Brozer (2014) de grens tussen feit en fictie opzocht, een werkwijze die de theatermakers ook goed ligt.