Greater Things
Een aantal mensen met verschillende nationaliteiten, achtergronden en ambities treft elkaar in hedendaags Japan: een Iraanse architect op zoek naar iets waarvan alleen hij weet heeft, een Litouwse vechtkunstenaar die zich in Tokio een buitenstaander voelt, een Japanse man en zijn vrouw die in een glazen designhuis wonen. Is er iets wat hen werkelijk kan verbinden? Verschillen ze echt van elkaar of vertegenwoordigen ze hetzelfde type moderne nomade dat overal en nergens woont? En is er nog wel behoefte aan een band in een wereld waar isolatie niet langer als negatief beschouwd wordt? Op magische wijze herschept en verkent Greater Things deze bijzondere maar al te bekende omstandigheden en toestanden van zijn. Een verfijnde film die ingaat op de kwestie van fluïde identiteit en ergens tussenin leven, als je buiten jezelf treedt en niet weet wie en waar je bent.