E42 is een filmische ontdekkingstocht door EUR, de wijk in het zuiden van Rome die was bedoeld als locatie voor de wereldtentoonstelling van 1942 en nog steeds als modernistisch landschap een viering is van het fascisme. Met behulp van dans, verhalende elementen, interviews en cinema verité brengt Madansky het collectieve geheugen over deze locatie in beeld.