Deze koortsdroom vertelt het prettig gestoorde verhaal over een Hollywoodcrew die op een ongerepte locatie in Peru bezig is een agressieve western op te nemen. Een hallucinante film over het maken van een ontspoorde film. De filmcrew − Samuel Fuller speelt de regisseur − laat bij de oorspronkelijke bewoners het decor en een nieuw ritueel achter. De Indianen construeren van bamboe opnieuw camera’s, microfoons en reflectors en maken een film in natura, waarbij de onschuldige ‘ster’ Hopper is, een acteur/stuntman die achterbleef. De Peruaanse dorpelingen hebben een hartstocht voor realisme; filmtrucs zijn niet aan hen besteed, waardoor Hopper bijna ritueel gekruisigd wordt.
“Ik heb de film gebruikt als materiaal”, zegt Hopper in zijn introductie. “Ik herinner je er constant aan dat we een film aan het draaien zijn. Als kijker dompel je je onder in de film, geloof je erin, en ik haal je er meteen uit. Een heel onaangename ervaring. Ik hoop dat jullie van de film genieten, dat ik niet te radicaal ben geweest.”