Een dj in een nachtclub wordt geterroriseerd door telefoontjes van een stalker die haar goed lijkt te kennen. Een grimmige New Yorkse noir waarin elke man een psychopaat of perverseling is – inclusief de good cop. Een verontrustende afdaling naar een verdorven wereld.
De beroemdste en beruchtste daarvan is de New York-noir Who Killed Teddy Bear? die het beste te omschrijven is als Bergman in de goot – een nog altijd even verontrustend en schokkend staaltje verdorvenheid. Elke man in deze film is in wezen een smeerlap en een psychopaat – zelfs de goeie agent. Geen vrouw is veilig. Aanranders zijn overal. Nu gold dit voor veel kunstfilms uit die periode, maar in dit geval ontbreekt zelfs de schone schijn. Who Killed Teddy Bear? is duidelijk gemaakt voor de groeiende exploitation movie-markt, en dat is te merken.