Tsai Bat Tong, een non-profitorganisatie met miljoenen op hun rekening, wordt door een dubbel schandaal getroffen: nadat er een enorm bedrag is weggesluisd, wordt tijdens het jaarlijkse gala de CFO dood aangetroffen op het podium. Om deze ogenschijnlijk eenvoudige zaak op te lossen, slaan advocaat en taekwondo-coach Ma en politieagent Or de handen ineen, maar hun onderzoek ontpopt zich tot een waar konijnenhol.
De Hongkongse schrijver en filmmaker Alan Mak blijft gefascineerd door misdaad en gerechtigheid in Under Current, een stijlvolle thriller over witwaspraktijken die zich afspeelt in een wereld van glas, staal en schimmige transacties. Dit onderzoeksdrama ontvouwt zich vooral via digitaal speurwerk, maar bevat ook een paar zenuwslopende achtervolgingen en vechtscènes.
Under Current gaat over duistere liefdadigheidsactiviteiten en witwaspraktijken, maar laat zich niet verleiden tot cynisme en eert in plaats daarvan onze onbedwingbare drang om het juiste te doen. Door het verleden en het heden met elkaar te verweven, heft Mak in zijn film de afstand tussen de onderzoeker en het onderwerp van zijn onderzoek op, en toont hoe deze moreel sterk met elkaar verbonden zijn.