The Amusement Park was lange tijd een mysterieuze titel in de filmografie van George A. Romero, de meesterfilmer die de zombiefilm als geen andere auteur esthetisch en politiek heeft bepaald. Hij werd als verloren beschouwd, maar is nu, zoals zoveel verloren dingen, teruggevonden.
Deze ietwat bijbels klinkende zinsnede past uitstekend bij de ontstaansgeschiedenis van de film, die werd geproduceerd voor de organisatie Lutheran Services. Zij vroegen Romero of hij een lange, sociaal geëngageerde film kon maken over de wreedheden die het moderne leven voor ouderen in petto heeft. Ze verwachtten zeker geen regelrechte horrorfilm, maar die kregen ze wel!
Net als alle belangrijke werken van Romero schreeuwt The Amusement Park zijn boodschap de wereld in. Hij verontrust. Hij werkt op je zenuwen. Hij zorgt ervoor dat je iets wilt doen aan de gruwelen waarvan je getuige bent. En hij is niet smaakvol – je kunt hem niet terzijde leggen.