Met een combinatie van staal, grommende motoren, seks en verlangen borduurt Carro Rei voort op klassiekers als Christine en Crash. Dan is er ook nog een onmiskenbaar politieke laag, die zowel het populisme van de Braziliaanse president Bolsonaro betreft als de wereldwijde klimaatverandering. En dat alles in een vormgeving die prettig ouderwets-futuristisch is.