Op een uitgestrekte Kazachstaanse vlakte, omsingeld door bergtoppen, worden Aslan en zijn jongere broertjes onafgebroken aan het werk gezet door hun strenge vader. Voor plezier hebben ze geen tijd. De strakke kaders, de elegante, symmetrische composities en soundtrackloze montage weerspiegelen de orde en discipline op de afgelegen boerderij. Het enige geluid is dat van de wind, het ademen van de personages en de paar woorden die over de vlakte gaan.